Lotusphere presentatie: 10 Things to Consider..

Van 18 t/m 22 januari was de jaarlijke Lotusphere conferentie in Orlando. Zoals eerder gemeld was ik dit jaar niet alleen als toeschouwer, maar ook als spreker aanwezig. Het onderwerp van mijn sessie, 10 Things to Consider when Developing & Deploying Applications in Large Scale Environments, was gebaseerd op mijn opdracht bij EDS waar ik developer ben voor het Messaging & Groupware Architecture team van het ABN AMRO Domino domein. Dit domein behoorde met 500+ servers en meer dan 135.000 gebruikers in een single domain tot voor kort tot de top 5 grootste Domino domeinen ter wereld. Ik heb dan ook in mijn werkzaamheden ervaren dat zo’n enorme omgeving speciale eisen stelt aan je development technieken.
Het abstract van mijn sessie:
Many common development techniques can cause dramatic effects when your application is rolled out over hundreds of servers. As a developer, you need a good understanding of certain parts of the infrastructure to build an application designed for wide-scale deployment. System administrators who review applications before deployment should know what to look for in the code to prevent problems when rolled out to production. This session takes a look at the area where Application Development and System Administration come together. You will hear about real-life problems, view examples of bad code as well as good code, and learn what you should consider when you have to develop or deploy an application which will be rolled out in a large-scale deployment, or how to “harden” your code to support large quantities of documents.**

Swan – Mockingbird, Wednessday 21-1-2009 13:30 – 14:30

Mijn presentatie focuste kortom op het raakvlak tussen applicatie ontwikkeling en infrastructuur. Een gebied waar vrij weinig documentatie over te vinden is. De presentatie verliep goed. Er zaten zo’n 100 man in de zaal en deze luisterden voor het grootste deel aandachtig naar mijn verhaal.
Aangezien het mijn eerste optreden op Lotusphere als spreker was, was het een erg speciaal moment voor me. Ik vind de mensen op Lotusphere altijd een fantastisch publiek en om hen mijn kijk op Best Practice development technieken te mogen geven voelde als een grote eer. De evaluaties waren erg positief. Een paar quotes uit de reacties die ik heb gekregen:

“really nice presentation, more than helpfull, very pragmatic”
“Enjoyed the presentation a lot”

Voor mij was het in ieder geval een erg leuke ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is.

Tagged with: , , , ,
Geplaatst in Blogs

Geef een reactie

Archief
