Agenda informatie delen via Tungle.me

In mijn vorige artikel schreef ik over Doodle en de integratie met Lotus Notes. In dit artikel richt ik mij op Tungle.me.

Tungle.me
In hoofdlijnen doet Tungle.me hetzelfde als Doodle. Het vereenvoudigt het plannen van agenda-afspraken buiten de eigen organisatie. Tungle.me gaat echter een stap verder. Wanneer je de plugin voor Tungle.me installeert is het mogelijk om de zakelijke agenda te synchroniseren met het Tungle.me account. Wanneer een ontvanger deuitnodiging accepteert, dan wordt de eigen agenda vanzelf bijgewerkt.  Ook is het plannen van een afspraak via Tungle.me eenvoudiger dan via Doodle. Ook voor Tungle.me bestaan integratiemogelijkheden met verschillende zakelijke agendasystemen zoals Lotus Notes en Microsoft Outlook.

Wanneer de plugin geïnstalleerd wordt, verschijnt binnen Lotus Notes een extra icon in de knoppenbalk aan de bovenzijde van de client. De nieuwe knop geeft toegang tot drie functies. Schedule, Sync Now en Manage meetings.

Hoe werkt het?
Het plannen van een meeting gaat doormiddel van een eenvoudige wizard. Deze wizard wordt gestart wanneer je op schedule klikt.

In de eerste stap van de wizard geef je aan wat het onderwerp, de locatie en de duur van de bijeenkomst is. Ook kun je hier een omschrijving invullen voor de bijeenkomst.

In de tweede stap kun je de deelnemers opgeven aan wie de uitnodiging verstuurd zal worden.

In de derde stap kunnen beschikbare tijdsloten geselecteerd worden. Omdat de eigen agenda zichtbaar is in dit scherm, wordt het selecteren van beschikbare tijdsloten zeer eenvoudig.

De laatste stap in het plannen van de bijeenkomst is het uitsturen van de uitnodiging. Je kunt dit laten doen door Tungle.me, maar je kunt ook de link kopieren en vanuit de eigen mail versturen.

Persoonlijke pagina
Voor wie andere afspraken wil laten plannen in de eigen agenda biedt Tungle.me een persoonlijke pagina aan waarmee het mogelijk is om externe relaties direct een geschikt moment in de agenda te laten selecteren. Het overzicht toont slechts de beschikbare tijdssloten.

Conclusie
In vergelijking tot Doodle is de integratie van Tungle.me en de eigen agenda veel beter. Het plannen van een bijeenkomst en het automatisch verwerken gaat bij Tungle.me prettiger. De Tungle.me-plugin is in tegenstelling tot de Doodle-plugin ook beschikbaar voor Linux en Mac OS.


Links

Tungle.me
Ed Brill: Tungle.me plug-in for Lotus Notes now available
Agenda informatie delen via Doole

Tagged with: , , , , ,
Geplaatst in Blogs

Geef een reactie

Archief
