E-mail terugvinden in enkele klikken met FewClix

Hoe herkenbaar is het om in een volle mailbox het juiste mailtje terug te vinden? Nu ben ik zelf een eProductivity gebruiker en is mijn inbox over het algemeen niet erg vol. Toch heb ik nog met regelmaat moeite om de juiste e-mail terug te vinden. FewClix helpt mij om in een volle mailbox de mail snel en doelmatig terug te vinden.

Tijdens Lotusphere 2010 zat er een CD met een gratis licentie van FewClix in de rugzak. FewClix helpt gebruikers het zoeken naar mail in de mailbox te vereenvoudigen door het aanbrengen van filters.  Ik kan de functionaliteit het best omschrijven aan de hand van een aantal voorbeeldscenario’s.

Voorbeeld 1
Ik ben op zoek naar een mail van en collega (ik weet niet meer welke) die mij in de afgelopen maand een mail heeft gestuurd met een attachment voor een bepaald project.


Met behulp van de FewClix-balk die boven de maillijst wordt geïnstalleerd, zijn de gewenste selectiecriteria in te geven. Links boven in de balk is het aantal resultaten op basis van deze criteria te zien en in de mail lijst wordt het filter direct uitgevoerd. Binnen letterlijk een paar klikken heb ik de door mij gezochte e-mail teruggevonden.

Voorbeeld 2
In dit tweede voorbeeld ben ik op zoek nar een specifiek attachment. Ik meen mij te herinneren dat het attachment naam de termen web en graphics bevatte. Door deze term in te voeren bij het filter voor attachmentnamen heb ik de gezochte e-mail zo terug gevonden.


FewClix

FewClix is beschikbaar in twee varianten. FewClix Unity (gebruikt in deze voorbeelden) en FewClix Retro. Few Clix Retro heeft een aantal extra functionaliteiten ten opzichte van FewClix Unity, waaronder het zoeken over meerdere databases. FewClix Unity heeft voor mijn gevoel een betere integratie met de mailbox omdat de tool direct vanuit de standaard mailbox beschikbaar is. Een bijkomend voordeel in mijn situatie is dat FewClix Unity ook beschikbaar is voor Lotus Notes op Mac OS.

Wat mag het kosten?
De kosten voor FewClix zijn naar mijn mening heel redelijk. Voor een enkele licentie FewClix Unity of FewClix Retro betaal je $34,95 (€ 25,-). Wil je zowel de kracht van zowel FewClix Unity als FewClix Retro gebruiken, dan betaal je voor een gecombineerde licentie $49,95 (€ 36,-). Uiteraard is het ook mogelijk om FewClix eerst gratis te proberen.

Links
FewClix Website
eProductivity blogs

Tagged with: , , , , ,
Geplaatst in Blogs

Geef een reactie

Archief
